Motor Yağı Değişim Zamanının Geldiğini Gösteren 11 İşaret
Vücudunuz için kan neyse, arabanız için de motor yağı da odur. Bununla birlikte vücudunuz kanınızı temizleyip arındırabilir ve zamanla yeni kan hücrelerini ürettiğini görebilirsiniz. Ne muhteşem bir sistem öyle değil mi? Fakat vücudumuz için geçerli olan bu süreç aracınız için geçerli değildir. Aracınız eksilen motor yağını kendi kendine üretemez ve yenileyemez. Motor yağı değişimi düzenli olarak devamlı eden araç bakımınızın çok önemli ve hayati bir parçasıdır.
Yağ değişimi yapılması basit ve yapılmasa da hatta olmasa da olur gibi görünse de aslında aracınız için en kritik ve en hayati oto bakım türlerinden biridir. Yağınızı düzenli olarak değiştirmediğiniz takdirde aracınızda oluşacak yüksek yakıt tüketiminden başlayıp ciddi motor hasarına ve oradan motorun tamamen tahrip olmasına kadar giden bir dizi soruna yol açabilir.
Peki aracınızın motor yağının değiştirme zamanının geldiğini nasıl anlarsınız? Aracınızın motor yağı değişimi ihtiyacı olduğuna veya yapılması gereken ek bakım çalışmaları olduğuna dair ilk 11 işaretin bir listesini sizin için hazırladık.
Aracınızın motor yağı değişimi ihtiyacı olduğuna dair görülen işaretlere bakmadan önce piyasadaki motor yağı türlerini ve neden değiştirilmesi gerektiği hakkında biraz daha fazla bilgi sahibi olmak gerektiğini düşünüyoruz.
Motor yağı, aracınızın motoru için yağlama ve soğutma sağlayan kalın bir sıvıdır. Tüm motorlu araç motorlarının yağa ihtiyacı vardır ancak bu yağın türü ve ağırlığı yani kalınlığı motordan motora göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca motorunuzun ne zaman üretildiğine göre de değişir.
Yeni nesil araç motorlarının yakıt ekonomisi ve yağ tüketimi için daha katı gereksinimleri vardır ve bu da motor içinde daha dar boşluklar olması anlamına gelir. Çoğu modern ve yeni nesil motor 10, 20 hatta 30 yıl öncesine göre daha ince yağ kullanmaktadırlar.
İki ana motor yağı türü vardır. Madeni ya da mineral yağ ve sentetik yağ. Madeni yani mineral yağ, tıpkı benzin ve dizel gibi ham petrolden elde edilen bir petrol ürünüdür. Bunun aksine sentetik yağ ise bir laboratuvarda geliştirilir. İki yağ türünü birbirine karıştırarak geliştirilmiş karışımlar da vardır.
Genel olarak söylemek gerekirse mineral yağ daha ucuzdur ancak uzun süre kullanımı pek mümkün değildir. Sentetik yağ ise daha pahalıdır ancak doğal kaynaklara olan talebi azaltır ve çok daha uzun ömürlü bir kullanım sunar.
Motorunuz genellikle aracınızın kullanıcı kılavuzunda yazan veya motor yağı kapağının üzerinde listelenmiş kalınlıklardaki motor yağını kullanmak üzere tasarlanmıştır.
En sık kullanılan motor yağı viskozite kalınlık ölçüleri şu şekilde sıralanabilir:
Otomobil üreticinizin motorunuz için belirlediği yağ ağırlığına bağlı kalmanız önemlidir. Aksi takdirde yakıt ekonomisinde azalmaya ve hatta zamanla motor hasarına neden olabilir.
Motor yağı birkaç nedenden dolayı çok önemli bir sıvıdır. Bu nedenlerin başında ilk gelen ise motordaki yağlamadır. Yağlanma işlemi ile motordaki tüm hareketli parçalar korunur ve birbirlerine sürtünmeleri önlenir. Motor yağı olmadan motor parçalarındaki metal üzerinde metal aşınması durumu motorunuzu çok kısa sürede tahrip eder. Motor yağı hareketli parçalar arasında atom inceliğinde bir tabaka oluşturarak tam teması önler ve motorunuzun ömrünü uzatır.
Motor yağının arabanızda kullanılmasının ikinci nedeni ise soğutmadır. İhtiyaç duyulan soğutmanın büyük bir kısmı soğutma sistemi parçalarından yani su radyatörü, termostat, su pompası gibi parçalardan sağlanır. Bununla birlikte motor yağı, soğutma sıvısının ulaşamadığı motor alanları için bir miktar ek soğutma sağlar.
Motor yağı ayrıca motorun temizlenmesine yardımcı olmaktan, metal ince parçacıklar ve diğer potansiyel olarak zarar verici tortular gibi kalıntıları gidermekten de sorumludur.
Artık tüm motorlar için önerilen tek bir motor yağı değişimi aralığı yoktur. Bir zamanlar çoğu tamirci motor yağınızı üç ayda bir ya da 10.000 km’de bir (hangisi önce gelirse) değiştirmenizi önerirdi. Artık durum artık böyle değil. Daha kaliteli olarak üretilen motor yağları ve yağ karışımları ile artık motor yağı değişimi aralıkları daha uzun sürmektedir. Bazı yağ viskozitelerinde motor yağ bakım değişiklikleri arasındaki mesafe 20.000 kilometreye kadar uzanmaktadır. (Tabii yüksek kaliteli sentetik yağ olmak şartıyla).
Ancak en doğru ve en pratik çözüm, otomobil üreticinizin kullanıcı el kitabında listeledikleri yapılması gerekenler tavsiyesine uymaktır. Araç kullanıcı el kitabınız yoksa size genel bir kuralı tavsiye edebiliriz. Bu ise geleneksel mineral motor yağları için üç ay/10.000 km, sentetik yağlar için ise tamircinizin tavsiyesine uyma kuralı olacaktır. Motor yağı değişimi ihtiyacınız varsa Otoparçasan’da yer alan Bakım robotu özelliğinden faydalanmasını tavsiye ederiz.
Yağ viskozitesi, motor yağının motorunuzu yağlama ve hareketli parçaları koruma yeteneğini ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Zamanla ve ısı yoluyla motor yağı incelir ve daha az viskoz hale gelir. Bu durum yağın viskozitesini ve motorunuzu koruma yeteneğinin azalması anlamına gelir. Bu sebepten dolayı motor yağınızı düzenli olarak değiştirme ihtiyacı doğar.
Aracınızı eksilmiş motor yağı ile sürerseniz, bu dahili motor bileşenlerinde orta seviyede aşınmaya neden olur. Bu durum gerçekten motor yağ seviyesinin ne kadar eksik ve düşük olduğuna bağlıdır. Genellikle yaklaşık bir litreye kadar güvendesiniz. Ancak motor yağ seviyeniz bu seviyenin de altına düşer ve yeterli motor yağı olmadan aracınızı sürerseniz, motor çabucak tutukluk yapar ve tüm motoru değiştirmeniz gerekecek ciddi maliyetli arızaların içinde kendinizi bir anda buluverirsiniz.
Net bir cevap verilecek bir durum olmasa da motorunuza eklediğiniz yağının türüne bağlı olan sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Bazı durumlarda, aracınıza kullanım kılavuzunda yazmayan bir yağ koyduğunuzda hiçbir fark görmeyeceksiniz. Bazılarında ise yakıt kullanımının artması sonucunu göreceksiniz. Ama bu durumun sorun olacağı motorlarda ise, yağ pompasında aşırı aşınmaya neden olarak motor ömrünün kısalmasına kadar gidecek sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
Örneğin, arabanız üreticisi tarafından 5W20 motor yağı kullanacak şekilde derecelendirildi. Ama siz 5W20 motor yağı yerine 5W30 motor yağı eklerseniz, pek bir şey fark etmeyecektir. Ancak 5W20 yerine 20W50 motor yağı gibi oldukça kalın bir yağ eklerseniz daha düşük yakıt tüketimi olurken, motorda daha yavaş performans ve sonuç olarak belki de aracınızda motor vuruntusu olduğunu göreceksiniz. Tavsiyemiz daima otomobil üreticiniz tarafından önerilen motor yağı ağırlığını yani viskozitesini kullanmanız olacaktır.
Şimdi motor yağının ne olduğunu, değiştirilmesinin neden önemli olduğunu ve piyasadaki motor yağ türleri hakkında biraz bilgi sahibi olduğumuzu kabul ederek hangi durumlarda motor yağınızı değiştirmeniz gerekip gerekmediğini nasıl anlayabileceğinizi inceleyelim. Aşağıda anlatacağımız aracınızın artık motor yağı değişimi ihtiyacı olduğunu gösteren 10 işaret ve belirtileri dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz.
Motor yağınızı ne zaman değiştirmeniz gerektiği sorusunun belki de en basit çözümü, bir önceki servis bakımınızda yazılıp size teslim edilmiş olan motor yağ değişim kartı ya da etiketine bakmaktır. Çoğu tamirci ve yağ değişim servisleri yağ bakım ve filtre değişiminden sonra genellikle direksiyonların sol tarafında bulunan sinyal ya da far kollarına bir ip veya lastik yardımıyla bu kartı veya etiketi iliştirirler. Bu kartta tahmini olarak bir sonraki yağ ve filtre değişimi için servise geri dönmeniz gereken tarihi veya kaç kilometrede bir yağ değişimi yapılması gerektiğini bulacaksınız. Bazı servisler bu kartlara ilave olarak arabanızın emisyon istatistiklerini bile yazabilirler.
Motor yağı yeni olduğunda tertemizdir ve genellikle açık ila koyu altın rengindedir (ağırlığa/kalınlığa bağlıdır). Zamanla ve kullanım yoluyla motor yağı koyulaşır. Bunun nedeni ısı ve sıcaklık değildir. Motora yap pompalanırken toplanan kirler ve döküntüler motor yağındaki kararmanın asıl sebepleridirler.
Motor yağ çubuğunu düzenli olarak kontrol etmek, zamanla değişen motor yağınızın rengini görmenizi sağlar. Motor yağ çubuğunu çektiğinizde yağın koyu olduğunu fark ederseniz bu motor yağı değişimi zamanının geldiği anlamına geldiğini gösterir.
Motor yağının birinci vazifesi yağlamadır. Yeterli yağ olmadığında motor içindeki hareketli parçalar ihtiyaç duydukları yağlamayı yapamazlar. Bu durum ise motor parçalarında hafif bir vurma veya vuruntu sesine neden olabilecek ve parçaların fiziksel olarak metalden metale temasına sebep olur. Motor yağı seviyesi düşükse, motor içindeki düşük yağ basıncı nedeniyle eksantrik mili veya eksantrik mil yatağı gürültüsü de duyabilirsiniz. Motor yağı eskidiğinde ve viskozitesini (yağlama kabiliyetini) kaybettiğinde de motor gürültüsü oluşabilir.
Bu durumun, motor piston silindirine giden yanlış hava-yakıt oranının neden olduğu “motor vuruntusu” ile aynı şey değildir. Motorda vuruntu sesi duyarsanız kendinizi önce motor yağ seviyenizi kontrol etmeye şartlandırmanız ve mümkünse hemen motor yağı değişimi yapmanız gerekmektedir.
Aracınızın egzozu hafif bir koku vermesine rağmen genelde gözle görünmez olacaktır. Siyah ve is rengine benzer egzoz dumanı üreten dizel motorların aksine, benzinli motorlar çok az renkli egzoz dumanı oluştururlar. Ayrıca soğuk havalarda egzoz borusunda oluşan görünür bir bulutumsu bir duman fark edebilirsiniz. Bu çoğunlukla su buharıdır ve motor ısındıkça dağılacaktır. Ancak egzozunuzdan mavimsi bir duman çıktığını fark ederseniz, bu bir şeylerin ters gittiğinin işaretidir.
Genellikle mavi duman, motora sızan yağın yakıtla birlikte yanmasından kaynaklanır. Motorunuzun yağı da azalacaktır. Ayrıca harici bir yağ sızıntısı olma ve yağın egzoz sistemine damlama olasılığı da vardır. Egzoz dumanı grimsi bir renkte ise, motorunuz çok fazla yakıt yakmasından kaynaklı yanlış yakıt-hava oranından kaynaklanma olasılığının olduğunu gösterir.
Arabanın içinde herhangi bir yağ kokusu alırsanız, bunun tek bir anlamı vardır: aracınızda bir yağ sızıntısı var ve motorun veya egzozun sıcak bir parçasına yağ damlıyor ve dolayısıyla yanıyor. Aşağıdaki belirtiler de dahil olmak üzere, yağın neden sızdığı ile alakalı birçok potansiyel sebep vardır. Gelin bu sebeplere bir göz atalım:
Filtre ve motor yağı değişimi yaptırdığınız tamirciniz her yağ değişiminde yapılanları zaman içinde izlediği sürece motorda görülen birçok küçük yağ sızıntısı olduğu gibi bırakılabilir. Zaten periyodik olarak değişim yaptırdığınız için bu eksilmeler aracınıza zarar vermeden düzeltilebilir. Ancak aracınızın içinde yanan yağ kokusu alıyorsanız, sızıntı ciddidir ve derhal onarılmalıdır. Bu sorunun giderilememesi motorun hasar görmesine ve hatta tahrip olmasına neden olacaktır. Bazı durumlarda, motordaki yağın tutuşması halinde araç yangınına bile yol açabilir.
Kontrol panelinizde, kontrol motoru ışığı, akü ışığı ve daha fazlası dahil olmak üzere birçok önemli uyarı ışığı bulunmaktadır. Bunların arasında ayrıca bir motor yağ kontrol lambası uyarı ışığı vardır. Bu ışık kırmızıdır ve ağzından damlayan bir yağ tenekesi şeklinde resmedilmiştir. Tahmin edebileceğiniz gibi bu yorumlanması en kolay ve yağ değişimi geldiğini gösteren işarettir. Çünkü arabanız aslında size bir yağ değişimine ihtiyacı olduğunu söylemektedir.
Sürüş sırasında bu lamba yanarsa, aracınızı kenara çekin ve motorunuzu kapatın. Işık birkaç farklı şeyi gösterebilir. Bu ışık genellikle motordaki yağ basıncının güvenli seviyenin altına düştüğünde yanar. Bunun nedeni genellikle motorda çok az yağ olmasıdır. Ancak yağ kontrol ışığı yağ pompa gönderme ünitesinin arızalı olduğu ve değiştirilmesi gerektiği anlamına da gelebilir.
Motor yağ seviyesini kontrol etmelisiniz. Seviye düşükse taze motor yağı ile tamamlamanız gerekmektedir. Yağ ekledikten sonra motoru çalıştırın ve ışığın sönüp sönmediğine bakın. Yağ kontrol ışığı değişirse, motordaki yağın tamamını kısa sürede değiştirin ve düşük yağ durumuna yol açabilecek sızıntılar için mekanik tamircinize aracınızı kontrol ettirin.
Yağ kontrol ışığı hala sönmezse yol yardımı çağırmak en iyisidir. Çünkü bu durum, büyük olasılıkla yağ pompasının arızalanması nedeniyle motorda yetersiz yağ basıncı olduğu anlamına gelir. Bazı motor modelleri, çok fazla hasar vermeden çok düşük yağ basıncıyla çalışabilir. Ancak çoğu araç bunu yapamaz. En iyisi, güvenli bir şekilde aracınızı kenara çekip bir yol yardım yani çekici çağırıp aracınızı tamircinize götürmek olacaktır.
Yeni nesil araçlarda genellikle iki yağ lambası bulunur. Biri yukarıda ifade ettiğimiz kırmızı bir uyarı ışığıdır. Diğeri ise yağ değişimi uyarı ışığı. Bu yağ değiştirme işaret ışığının sizin yağ seviyenizle veya motordaki yağ basıncı miktarıyla hiçbir ilgisi yoktur. Motor yağı değişimi zamanının geldiğini hatırlatmak için belirli kilometre noktalarında otomatik olarak yanar. Tamirciniz bu ışığı her serviste sıfırlamalıdır.
Bu ışık yandıysa, üreticinizin tavsiye ettiği servis aralığı mesafesini aştığınız veya tamircinin önceki servisinizde yağ değişim ışığını sıfırlamadığı anlamına gelir. Aracınızda motor yağı değişimi takip kartı ya da etiketi olup olmadığını kontrol edin. Bu motor yağı değişimi kartı varsa, üzerinde yazan kilometreyi kilometre sayacınızdaki kilometre ile karşılaştırın. Kilometre sayacı daha yüksek gösteriyorsa, yağ değişim takvimini kaçırdınız ve yakında değiştirmeniz gerekiyor demektir. Motor yağı değişimi kartında yazan değişim kilometresi daha yüksekse, tamirci ışığı sıfırlamayı unuttu demektir.
Tüm araç sahiplerinin motor yağ çubuğunun nerede olduğunu bilmeleri ve seviyeyi düzenli olarak kontrol etmeleri önemlidir. Bu durum yağ tüketimine, rengine ve durumuna dikkat etmenizi ve sorunları ciddileşmeden önlemenizi sağlar. İdeal olarak motor yağ seviyenizi haftalık olarak kontrol etmelisiniz. Ancak ayda bir yapılması da genellikle güvenlidir.
Motor yağ seviye çubuğunuzu kontrol ederseniz ve yağ seviyesi düşükse, bu pek çok anlama gelebilir. İlk olarak bazı motorların motor yağ değişim aralıkları arasında az miktarda yağ kullanması normal kabul edilir. Kesin miktar otomobil üreticisinden otomobil üreticisine, modelden modele ve ayrıca zamana göre değişir. Örneğin 2000’li yıllarda yapılan bazı Honda araçlarının kullanma kılavuzlarında motorun yağ değişimleri arasında bir litreye kadar yağ yakması normal olarak kabul ediliyordu. Burada aracın yağ sızdırmadığı, ancak yanarak eksiltme yaptığı kabul ediliyordu
Motor yağı seviyesi yağ çubuğundaki güvenli seviyenin altındaysa (bazı seviye çubukları tam ve güvenli işaretler kullanırken, diğerleri güvenli aralığı belirtmek için karma işaretler kullanır), seviyenin üzerine çıkarmak için yağı doldurmanız gerekir. Çoğu durumda, yağ çubuğundaki alt işaret motorun dörtte bir seviyede düşük olduğunu gösterir. Vakit geçirmeden eksilme yapmış yağınızı motor yağ seviye çubuğunun alt sınırının üzerinde göstermesi için yağ takviyesi yapmalısınız.
Motor yağı değişimi sırasında tamirci ustanızın yağ sızıntılarını kontrol etmesi de önemlidir. Belirtildiği gibi, bir miktar yağ tüketimi normal olabilir, ancak sızdıran bir conta veya başka bir sorundan da kaynaklanabilir. Tüm bu olasılıklar dikkatlice kontrol edilmelidir.
Uzun kilometreler harcanan yolculuklar motorda aşınmalara ve motor yağında çok fazla eksilmelere neden olur. Aracınızın motor yağını yolculuktan hemen önce ve yolculuk biter bitmez kontrol ettirmeli ve mümkünse motor yağı değişimi işlemini bekletmeden yaptırmalısınız. Peki neden?
Uzun süreli araç kullanımı ve yüksek sıcaklıklarda geçirilen uzun süreler motor yağını normal kullanıma göre daha hızlı bozar. Motor yağı böylece daha çabuk kararacak, kirleri ve motor içinde olmaması gereken diğer parçaları daha hızlı toplayacak ve çok daha kısa sürede yağlama yeteneğini kaybedecektir. Yağınızı uzun bir yolculuktan önce ve sonra değiştirmek, yağlama özelliğini kaybetmiş motor yağını çalıştırarak yanlışlıkla motora zarar vermenizin önüne geçecektir.
Kullanılmış bir araba satın almışsanız motor yağı değişimi konusunda daha da dikkatli olmalısınız çünkü aracınız zaten çok kilometre kat etmiş olabilir. Aracınızın kilometre sayacı artmaya devam ettikçe motor yağ değişimi daha sık aralıklara çekmeniz veya yüksek kilometre harcayan araçlar için özel olarak tasarlanmış motor yağı kullanmanız önerilir.
Birçok yeni nesil ve modern araç, motorun olumsuz koşullarda korunmasına yardımcı olmak için birkaç arıza durumlarına karşı emniyet almak için tasarlanmıştır. Bunlardan biri de yağ basıncı belirli bir seviyeye düştüğünde veya yağ seviyesi çok düştüğünde otomatik olarak motorun kapanmasıdır (bunun tüm araçlar için geçerli olmadığını unutmayın). Bununla birlikte motorun durması pistonlara, silindir bloğuna ve diğer motor bileşenlerine zarar verebileceğinden motora çok zarar verir. Aracınız taze motor yağı ile iyice yağlandığı halde bile motor stop etmeye devam ediyorsa büyük ihtimalle yeni bir araç satın alma zamanı gelmiş olabilir.
Motordaki aşırı ısınma düşük motor yağ seviyeleri ile ilişkili olan bir durum değildir. Genellikle aracınızdaki soğutma sıvısının düşük olduğunda fark edilir. Ancak motordaki düşük yağ seviyesi de motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Bu durum genellikle aracınızdaki soğutma sıvısı seviyeniz iyi olsa bile meydana gelebilir. Motorda çok az motor yağı varsa soğuma imkânı olmadığı için motor ısınmaya devam eder. Bu motor soğutma suyunun aşırı ısıyı emmek için daha zor bir zaman geçirdiği anlamına gelir. Bu durumda sıcaklık göstergenizin tırmanmaya başladığını fark edeceksiniz. Sıcaklık göstergenizin yağ sıcaklığını değil, soğutma sıvısı sıcaklığını gösterdiğini unutmayın.
Soğutma sıvısı göstergenizin güvenli olmayan tehlikeli seviyelere yükseldiğini fark ederseniz (göstergede sarı veya kırmızı renklerdir), aracınızı soğumaya bırakmak için kenara çekecek güvenli bir yer bulmalısınız. Motor soğurken aynı anda motor yağ seviyesini de kontrol edin. Yağ seviyesi düşükse, bir tamirciye gitmeden önce motor yağı değişimi veya takviyesi yapılması gerekecektir. Soğutma suyu seviyenizi de kontrol etmelisiniz. Bunu motorun tamamen soğumasını beklemeden yapmayın. Sıcak soğutma sıvısı depodan veya radyatörden patlayabilir ve sizde ciddi yanıklara neden olabilir.
Motor soğuduktan sonra soğutma sıvısı seviyesini kontrol edin ve gerekirse eksikliği tamamlayın. Motor aşırı ısınıyorsa motorunuzu asla çalıştırmayın. Neden mi? Çünkü böyle yaparsanız motoru esasen tahrip eden durum olan motor bloğunun çatlamasına kadar varan ciddi hasarlara yol açabilirsiniz.
Sonuç olarak, aracınızdaki motor yağ durumunu ve seviyesini yakından takip etmeniz hayati önem taşımaktadır. Periyodik bakım şeklinde yapılan kontrollerde aracınızın üreticisinin belirlediği spesifikasyonlara ve viskozite ölçülerine göre motorunuz için en doğru tip ve ağırlıkta motor yağı kullandığınızdan emin olun. Düşük seviye inmiş motor yağı sebebiyle olan düşük yağ basıncı, motor yağ sızıntısı veya aşırı ısınma belirtileri sizin tarafınızdan takip edilmeli ve çözümü yani motor yağı değişimi konusunda acilen adım atılmalıdır.
Debriyaj Seti Ne Zaman Değişir?
Ford Yedek Parçada Bayram İndirimleri
Ford Silecek Süpürgelerinin Ömrü
Yedek parça alırken yönler: Neye göre sol? Neye göre sağ?
Ford Otosan'dan dev adım: PUMA'yı Türkler üretecek
Ford Otosan ilk E-Transit'i hattan indirdi
Ford Şase Numarası ile Parça Sorgulama
İnternetten yedek parça alırken en çok endişe yaratan konu yanlış yedek parça siparişi vermektir. Aracınızın gerekli bakım ya da tamir sürecini uzatan yanlış parça siparişleri zaman kaybının yanında para kaybı da yaşamanıza neden olabilir. Özellikle araç modellerinin yeni kasa çıkardığı yıllarda araç modeli ve yılı aynı olsa da aracın eski ve yeni kasa olması durumuyla karşılaşılabilir. İhtiyacınız olan parçadan emin değilseniz, parça numarasını sitemizdeki stok koduyla eşleştirme imkanınız yoksa, aracınızın hangi kasa ve motor özelliklerine hâkim değilseniz sipariş vermeden önce firmamızla iletişime geçerek şase no üzerinden yedek parça sorgulaması yaptırabilirsiniz.
Ayrıca sitemizde Ford yedek parça siparişlerinizi tamamlarken araç modelini ve araç şase nosunu girebileceğiniz bir form mevcuttur. Hazırlanan siparişler ihtiyaç duyulması hâlinde burada sağladığınız bilgilerle karşılaştırılmaktadır. Müşteri mağduriyetini mümkün olduğunca ortadan kaldırmak öncelikli hedeflerimiz arasındadır.
Peki Şase Numarası Nedir?
Uluslarası literatürde araç tanımlama numarası diyerek adlandırılan şasi numarası 17 karakterden oluşmaktadır. Bu 17 karakterin çözümlemesi aracın üretildiği ülkeyi, üreticiyi, üretildiği fabrikayı, aracın tipini, motorun tipini, kasanın tipini, üretim yılını ve aracın o fabrikadan çıkan kaçıncı araç olduğu bilgilerini içermektedir. Şasi numarası her araç için tektir ve asla değiştirilemez. Şasi numarasının değiştirilmesi kanunen suç teşkil etmektedir.
Şase numarası nerede bulunur :
Şase numarası arabanızın kimliği gibidir. Bu kimlik nedeniyle, araç bilgilerini servis programından sorgulayabilir ve bize izin verilen ölçüde bilgi edinebiliriz. Şase numarası, aracınızın ön camında veya sol ön kapının içinde bulunur ve ayrıca şase numarasına ruhsatınızdan veya sigorta poliçenizden ulaşabilirsiniz.
Şase numarası arabanızın kimliği gibidir. Bu kimlik nedeniyle, araç bilgilerini servis programından sorgulayabilir ve bize izin verilen ölçüde bilgi edinebiliriz. Şase numarası, aracınızın ön camında veya sol ön kapının içinde bulunur ve ayrıca şase numarasına ruhsatınızdan veya sigorta poliçenizden ulaşabilirsiniz.
Önemli not: Taunus, Escort ve Festiva araçlarda şase no ile parça sorgulama yapılamayabilir. Fakat firma bünyesinde bu araçlar hakkında detaylı bilgiye sahip personelimiz mevcuttur. Sorularınız için 0850 888 36 73 numaralı hattan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ |
KURUMSAL |
FORD YEDEK PARÇA |
|||||||||
![]() |
![]() |
0850 888 36 73 (Tel) | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
0212 529 43 96 (Faks) | ![]() |
Ödeme Seçenekleri | ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
0555 961 77 65 (WhatsApp) | ![]() |
Kargo & Teslimat | ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
info@otomert.com.tr (Mail) | ![]() |
Ulaşım / Harita | ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
www.otomert.com.tr (Web) | ![]() |
İletişim | ![]() |
![]() |
PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.